Zomerhit 2018

De pop-up beach bar in Ten Hove ging met de prijs lopen. Dit leuke idee kan andere lokale dienstencentra inspireren voor volgende zomer. Laat je inspireren door een woordje uitleg en meer foto’s!

Dit jaar streden lokale dienstencentra en CADO’s opnieuw om dé Zomerhit 2018 in de wacht te slepen. Door foto’s in te zenden van een originele zomeractiviteit waagden verschillende lokale dienstencentra hun kans. Uit de vele inzendingen koos het Netwerk Thuiszorg deze ultieme winnaar: Ten Hove Beach, het pop-up strand van het lokaal dienstencentrum uit Mol.

De hittegolf als opportuniteit!

Wegkwijnen onder de hittegolf? Niets van, het team uit Mol zag het warme weer net als een opportuniteit. Tijdens de warme dagen kwam centrumleider Emily op het idee om hun terras om te vormen in een hippe strandbar! De technische dienst bezorgde haar een restantje zand van op een werf en het ergo-team van het aanpalende woonzorgcentrum haalde enkele zomerse attributen uit hun kast zoals de opblaasbare strandflamingo. Zo kreeg hun ideale zomerconcept meteen vorm!
Aldus Emily: “Het lokaal dienstencentrum Ten Hove was een leuke plek om te genieten van de zomer.  De hoge temperaturen zorgden voor een tropisch sfeertje. Prachtige strandbloemen gemaakt door de speelpleinwerking, bewoners van Ten Hove en nog vele andere sympathisanten brachten mooie herinneringen terug aan de Belgische kust!
Kinderen speelden in het zand, senioren keuvelden gezellig met de voetjes in het water en genoten van de animatie. Zo stond er een grote pot schelpen op het strand. Iedereen kon een gokje wagen en raden hoeveel schelpen erin zaten. Met een etentje in het lokaal dienstencentrum als hoofdprijs, waagden velen hun kans. Vele bezoekers stopten ook een boodschap in een fles zodat toevallige passanten of buurtbewoners deze konden vinden. Via deze ‘message in a bottle’ wisselde de buurt fijne boodschappen met elkaar uit.”

Zo zie je maar hoe een klein idee kan uitgroeien tot een echte winnaar! De pop-up beach bar verdient volgens Netwerk Thuiszorg de Zomerhit van 2018 omdat dit een creatieve activiteit is die gemakkelijk over te nemen is door andere dienstencentra. Het is een eigentijdse activiteit die inspeelt op de buurt en alle leeftijden aanspreekt. Bovendien droegen diensten van het lokaal bestuur hun steentje bij.

Er staat Mol een leuke fotoreportage te wachten. Team Netwerk Thuiszorg dankt hen alvast voor hun leuke activiteit met ons en onze leden te delen. Wie doet volgend jaar beter?